Bluejacking

In 2003 people apparently had some fun in trying new ways of social interaction. After we have experienced Flash Mobs, we have to get ready for another phenomenon. Bluetooth, a connectivity technology most commonly found in mobiles and PDAs, is about to spawn a new craze among teenagers called „Bluejacking“.

Bluejacking is the process of sending random text messages to any Bluetooth enabled phones within 10 meters of your location. What sounds like a modern variation of childish jokes like hitting doorbells or randomly phoning strangers at first, could be interesting for viral marketers, as Mike Butcher decribes.

„The are (…) opportunities for so-called ‚viral marketing‘, allowing cutting edge brands to circulate advertising; virtual flirting; electronic couponing and promotional messaging based on location“.

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert

Folge dem Kaninchen

Gute Geschichten sind wie Reisen: Sie entführen uns in andere Welten, lassen uns überraschende Erfahrungen machen und eröffnen neue Perspektiven.
So wie die Geschichte von Alice, die einem Kaninchen ins Wunderland folgt und dort spannende Abenteuer erlebt.
Wir haben dieses Kaninchen zu unserem Wappentier gemacht, denn es steht für das, was wir am besten können:

Wir erzählen Geschichten, die berühren, die geteilt werden und die lange in Erinnerung bleiben.

vm-people unterstützt Sie gerne dabei, eine solche Geschichte für Ihr Unternehmen, für Ihr Produkt oder für Ihre Dienstleistung zu finden. Wenn Sie Ihr Publikum mit auf eine Reise und in Ihre Markenwelt eintauchen lassen möchten, folgen Sie dem Kaninchen.

Follow Us