The Brights

According to Telepolis a new movement called „The Brights“ spreads across the United States. Amongst the founders and prophets of this movement are Richard Dawkins, inventor of the term „meme“ and philosopher Daniel Dennett, well known for his writings about memetics. On the official Website, that has been set up by two teachers from California, we get a clue, what a Bright is and what he wants:

„A Bright’s worldview is 
free of supernatural and mystical elements. The ethics and actions of a Bright are based on a naturalistic worldview (…) The purpose of this movement is to form an Internet constituency of individuals having social and political recognition and power.

The strategy of claiming an English term in order to spread the message has been proofed successfully by the „gay“-movement. „Gay“ has apparently lost its initial meaning nowadays and is widely perceived as a synonym for „homosexual“. In the same manner the new naturalist movement is trying to get the word out now.

So, will we all become Brights soon? To be honest, we don’t know. But what we know is that the term „bright“ is not beddable and spreadable, as far as the German language is concerned. Because „Ich bin breit“ has a slightly different meaning here. It means „I am drunk“. We think this is not the right basis to build your ethics an actions on.

Become a Bright?

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert

Folge dem Kaninchen

Gute Geschichten sind wie Reisen: Sie entführen uns in andere Welten, lassen uns überraschende Erfahrungen machen und eröffnen neue Perspektiven.
So wie die Geschichte von Alice, die einem Kaninchen ins Wunderland folgt und dort spannende Abenteuer erlebt.
Wir haben dieses Kaninchen zu unserem Wappentier gemacht, denn es steht für das, was wir am besten können:

Wir erzählen Geschichten, die berühren, die geteilt werden und die lange in Erinnerung bleiben.

vm-people unterstützt Sie gerne dabei, eine solche Geschichte für Ihr Unternehmen, für Ihr Produkt oder für Ihre Dienstleistung zu finden. Wenn Sie Ihr Publikum mit auf eine Reise und in Ihre Markenwelt eintauchen lassen möchten, folgen Sie dem Kaninchen.